سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورزش پهلوانی و زورخانه ای زنجان در 10 باشگاه فعال است

زین العابدین فتح الهی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این باشگاه ها در شهرستانهای ?زنجان ، ابهر ، خرمدره و خدابنده? فعال هستند.

وی اظهارکرد: چهار باشگاه در شهرستان زنجان ?حیدریان، ذوالفقار ، باری و اداره زندان ها?، در شهرستان ابهر چهار باشگاه ?شهرهای ابهر ، هیدج ، صایین قلعه و سلطانیه? و در شهرستان های خرمدره و خدابنده نیز تنها یک باشگاه فعال می باشد.

فتح الهی استقبال افراد به ویژه نوجوانان و جوانان را از این رشته ورزشی خوب خواند و افزود: پارسال قریب 800 ورزشکار به صورت بیمه شده ، زیر پوشش هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان مشغول به فعالیت بودند که امید می رود امسال این میزان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این رشته ورزشی زنجان در رده های سنی ?نونهال ، نوجوان ، جوان ، بزرگسالا و پیشکسوت? و در رشته های هنرهای فردی ?سنگ ، کباده ، میل سنگین و میل بازی? و رشته های تیمی ?زورخانه ای و کشتی پهلوانی? فعال است.

فتح الهی ، تعداد پیشکسوتان این رشته ورزشی زنجان را نزدیک به 100 نفر اعلام کرد و افزود: نوجوانان و جوانان بیشتر تمایل به فعالیت در رشته کشتی پهلوانی دارند.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان ، تعداد مرشدان این استان را 15 نفر ذکر کرد و گفت: تمام این افراد که هنرمند محسوب می شوند با تلاش و هماهنگی فدراسیون از طریق وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.