سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدیرا: نمی توانم بهتر از مورینیو را تصور کنم

این بازیکن آلمانی در مصاحبه ای با سایت یوفا گفت: نمی توانم بهتر از مورینیو را تصور کنم چون او به همه بازیکنان برای پیشرفتشان کمک می کند. همیشه بهترین را می خواهد ، نقاط قوت هر بازیکن را تشخیص می دهد و این همان چیزی است که برای من هم اتفاق افتاد.

خدیرا افزود: من عادت داشتم بدون فکر بازی کنم . او این ایراد من را برطرف کرد. اکنون آرام تر و هوشمندانه تر بازی می کنم.

وی در جواب به این سوال که آیا تاکتیک هایش با هدایت مورینیو تغییر کرده است، گفت: فکر می کنم به لحاظ تاکتیکی پیشرفت زیادی داشته ام. هدف من هم همین بود. زمانی که رئال مادرید و مورینیو مرا فراخواندند، می خواستم با چنین چالشی روبرو شوم. او بهترین مربی ای است که من تاکنون داشته ام .

این بازیکن آلمانی در این باره که از کدامیک از بازیکنان در طول دوران حرفه ای خود آموخته است؛ گفت: من از بازیکنان زیادی درس گرفته ام ولی در سالهای نخست بازی ام برخی را تحسین می کردم. یکی از آنها ? پاتریک ویرا? است که درآن زمان بهترین هافبک دفاعی بود. او درگیر حملات می شد؛ در دفاع بسیار قوی بود ، زیاد می دوید و بسیار جنگنده بود.

وی اضافه کرد: وقتی که در اشتوتگارت بازی می کردم از بازیکنانی چون ? پاول پادرو? در تیم جوانان درس می گرفتم . در رئال مادرید هم از ? ژابی آلونسو?. در این باشگاه بازیکنان دربالاترین سطح هستند و شما می توانید بدون از دست دادن سبک بازی خودتان از آنها درس بیاموزید.

خدیرا درباره کاپیتانی سرخیو راموس و مهمترین خصوصیت او گفت:او بدون شک یکی از بهترین مدافعان جهان است و این را طی سالهای اخیر در رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا نشان داده است. او بازیکنی کامل، بسیار سریع و ماهر است . می تواند به حمله کمک کند؛ در خط جلو خطرناک است ، سرزنی قوی و بسیار آماده است و می داند در دفاع به چه چیزی نیاز دارید. اگر بخواهم الگوی یک مدافع کامل را ترسیم کنم همان سرخیو راموس است. ما خیلی خوشحالیم که او را در تیم خود داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور بهترین بازیکنان هجومی در ترکیب رئال مادرید گفت: تیم ما به لحاظ هجومی و حضور بهترین مهاجمان جهان باورنکردنی است.این به توازن خط دفاعی تیم هم کمک می کند.فکر می کنم یکی از کارکردهای من به عنوان هافبک حفظ توازن مناسب میان خط دفاع و حمله است.

خدیرا در جواب به این پرسش که با توجه به نقش سرعت در حملات در رئال مادرید آیا او ناگزیر از تغییر در شیوه بازی خود در این تیم شده است؛ گفت: به هر حال وقتی که وارد تیمی درجه اول مانند رئال مادرید می شوید ناگزیر هستید آهنگ خود را با آن هماهنگ کنید. آهنگی که چه در تمرینات و چه مسابقات تندتر است. این کاملا طبیعی است. این انطباق برای من چندان طول نکشید چون همراه با اشتوتگارت در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی کردم ولی سبک بازی در رئال مادرید به مراتب سریع تر است.

وی در پاسخ به آماری که نشان می داد او بیش از سایر بازیکنان، زمین را پوشش می دهد و نقش مهم خود در رئال مادرید گفت: من چندان طرفدار آمار و ارقام نیستم ولی سعی می کنم به تیم خودم کمک کنم و نقاط قوت خودم راهم می دانم. سرمربی به من این توانایی را نشان داده و همین مرا قادر می سازد که متفاوت باشم.

خدیرا اضافه کرد: ما خیلی روی سرعت ، پوشش فاصله ها، پاس های تک ضرب کار می کنیم. از این ارقام خوشحالم ولی درنهایت هیچکدام اهمیت ندارند. مهم پیروزی تیمی است.

سایت یوفا پرسیده است: آیا قبول داری که موتور تیم هستی؟

خدیرا پاسخ داد: نمی دانم. فکر می کنم همه بازیکنان مهم هستند و برای ایفای وظایفشان تلاش می کنند. من هم هرکاری بتوانم ، می کنم.

این بازیکن آلمانی در ارزیابی موفقیت های اخیر تیم های آلمانی در لیگ قهرمانان اروپا گفت: این موفقیت ها اتفاقی یا از روی شانس نیست. شالکه تا آستانه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم پیش رفت ولی بازیکنانش تجربه لازم برای چنین رقابتی را نداشتند.

وی افزود: دورتموند وبایرن بسیار قوی هستند آن هم نه فقط در این فصل. آنها خیلی خوب بازی می کنند. فکر می کنم علت آن تداوم پیشرفت فوتبال آلمان است. آکادمی های فوتبال و لیگ بازیکنان بسیار خوبی را پرورش می دهند. آلمان ها سالها خواب بودند ولی در چند فصل اخیر برای پیشرفت تلاش می کنند. این کار منجر به تاکتیک های خوب ، دیسیپلین و تربیت بازیکنانی عالی شده است. همه اینها به خلق یک تیم بزرگ منتهی می شود.


بیشتر مراقب خودت باش وگرنه معلول میشوی!

و به نقل از مارکا، دوران حرفه‌ای لیونل مسی شاهد نقطه عطفی در سال 2008 بوده است؛ کمی قبل از اینکه گواردیولا هدایت آبی‌اناری‌ها را در دست بگیرد. مشکلات عضلانی، بازی کردن ستاره آرژانتینی را به صورت مداوم در ترکیب تیم، با مشکل مواجه ساخت. نقطه ضعف وی ماهیچه‌های دو سر ران بود؛ همان ماهیچه‌ای که به تازگی آسیب دیده است.

در حقیقت در آخرین سال حضور ریکارد روی نیمکت بارسلونا، مسی دو بار دچار پارگی عضله ران شد. اولین مصدومیت وی در 15 دسامبر در ورزشگاه مستایا رخ داد که او به مدت یک ماه مجبور به استراحت شد. مسی دومین‌بار در تاریخ چهارم مارس مقابل سلتیک دچار آسیب دیدگی و یک‌ماه و نیم از همراهی تیمش محروم شد. همین جا بود که زنگ خطر برای کادر پزشکی بارسلونا به صدا در آمد و آنها مدیریت باشگاه را در جریان قرار دادند. پزشکان توضیح دادند که او باید مراقب خودش باشد تا از مصدومیت‌های بیشتر پیشگیری کند. آنها با صراحت اعلام کردند: بیشتر مراقب خودت باش وگرنه پایت معلول می‌شود. ادامه مطلب...

ورزش پهلوانی و زورخانه ای زنجان در 10 باشگاه فعال است

زین العابدین فتح الهی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این باشگاه ها در شهرستانهای ?زنجان ، ابهر ، خرمدره و خدابنده? فعال هستند.

وی اظهارکرد: چهار باشگاه در شهرستان زنجان ?حیدریان، ذوالفقار ، باری و اداره زندان ها?، در شهرستان ابهر چهار باشگاه ?شهرهای ابهر ، هیدج ، صایین قلعه و سلطانیه? و در شهرستان های خرمدره و خدابنده نیز تنها یک باشگاه فعال می باشد.

فتح الهی استقبال افراد به ویژه نوجوانان و جوانان را از این رشته ورزشی خوب خواند و افزود: پارسال قریب 800 ورزشکار به صورت بیمه شده ، زیر پوشش هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان مشغول به فعالیت بودند که امید می رود امسال این میزان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این رشته ورزشی زنجان در رده های سنی ?نونهال ، نوجوان ، جوان ، بزرگسالا و پیشکسوت? و در رشته های هنرهای فردی ?سنگ ، کباده ، میل سنگین و میل بازی? و رشته های تیمی ?زورخانه ای و کشتی پهلوانی? فعال است.

فتح الهی ، تعداد پیشکسوتان این رشته ورزشی زنجان را نزدیک به 100 نفر اعلام کرد و افزود: نوجوانان و جوانان بیشتر تمایل به فعالیت در رشته کشتی پهلوانی دارند.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان ، تعداد مرشدان این استان را 15 نفر ذکر کرد و گفت: تمام این افراد که هنرمند محسوب می شوند با تلاش و هماهنگی فدراسیون از طریق وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.