سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسشهای جهتدار برای تخریب رایتل

 

پرسش‌های جهت‌دار برای تخریب رایتل

به تازگی برخی رسانه ها اقدام به انتشار متن استفتاء یکی از مراجع تقلید در باره استفاده از خطوط تلفن تصویری کرده اند که در آن اعلام شده شرکت‌های خصوصی و دولتی باید از ارایه خطوط تلفن تصویری خودداری کنند و مکلفین نیز باید از خرید آن اجتناب نمایند.
نکته ای که در رابطه با این فتوا وجود دارد، این است که این سئوال کننده و استفتاء کننده با دادن اطلاعات جهت دار ، تلاش کرده به نتیجه مورد نظر خود برسد.
در مواردی حتی در انتشار پاسخ استفتاء به گونه ای عمل می شود که متن کامل و جامع پاسخ اطلاع رسانی نمی شود به عنوان نمونه در این فتوا قید شده ،کسانی که مطمئن باشند از آن سوء استفاده نخواهد شد ، از این حکم مستثنی هستند و استفاده از خدمات مکالمه تصویری به طور کلی منع نشده است، که این بخش از پاسخ چندان منتشر نشد .
خبرگزاری جمهوری اسلامی نظر به اهمیت موضوع متن کامل پرسش و پاسخ حضرت آیت الله مکارم شیرازی را منتشر می کند.

**متن استفتاء و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:
خدمت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته با سلام و احترام فراوان
اپراتور جدیدی در زمینه تلفن همراه در حال فراگیر شدن در کشور می‌باشد. این اپراتور علاوه بر ارتباط صوتی، امکان ایجاد ارتباط تصویری را بین طرفین مکالمه فراهم می‌سازد. همچنین به واسطه این اپراتور، مشترکین می‌توانند انواع تصاویر و فیلم‌ها را برای همدیگر ارسال کنند.
راه‌اندازی این اپراتور مزایا و معایبی را به همراه دارد که در ذیل به برخی از آن مزایا و معایب اشاره می‌شود.

مزایا:
1) امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی‌های تلفن همراه
2) امکان دریافت کلیپ‌های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه
3) برقراری تماس تصویری « به عنوان مثال با استفاده از این قابلیت، مادری که مدت‌هاست از فرزند خود دور است می‌تواند با او تماس تصویری برقرار کند.»


ایجاد بازار لپتاپ و تبلت دستدوم در بوستانولایت

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از راه‌اندازی بازار دسته دوم کامپیوتر، لپ‌تاپ، انواع تبلت و گوشی موبایل خبر داد و گفت: این بازار از 4 اسفند در بوستان ولایت افتتاح می‌شود.
رضا قدیمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به طرح شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص راه‌اندازی بازارهایی برای فروش وسایل دسته دوم اظهار داشت: این طرح از مدتها قبل در دست بررسی بود که در نهایت به تأیید و اجرا رسید. ادامه مطلب...